1.1. Agenda

  • Training course: 9:00 - 17:00

  • Lunch break: 13:15 - 14:00

  • 10 min break every one/one-and-half hour

1.1.1. Day 1

  • 10m - Introduction: Idea wzorców

  • 10m - Introduction: Rodzaje wzorców i ich klasyfikacja

  • 10m - Introduction: Idiomy oraz wzorce Gang of Four (GoF)

  • 30m - UML: Class Diagram

  • 30m - UML: Sequence Diagram

  • 60m - Idioms: Comprehensions

  • 60m - Idioms: Assignment expressions

  • 60m - Idioms: Range, enumerate, zip

  • 60m - Idioms: Map, filter, reduce

  • 30m - Idioms: All, any

  • 60m - Idioms: Generatory: yield, yield from

1.1.2. Day 2

  • Programowanie obiektowe
    • Modyfikatory dostępu

    • Przeciążanie operatorów

    • Dziedziczenie, kompozycja, klasy domieszkowe

    • Interfejsy

    • Klasy abstrakcyjne

    • Polimorfizm

    • Zasady S.O.L.I.D

1.1.3. Day 3

  • Protokoły
    • Protokoły strukturalne

    • Iterator

    • Context manager

    • Staticmethod

    • Classmethod

    • Property

    • Reflection

    • Descriptor

1.1.4. Day 4

  • Behawioralne wzorce projektowe
    • Memento

    • State

    • Iterator

    • Strategy

    • Template method

    • Command

    • Observer

    • Mediator

    • Chain of responsibility

    • Visitor

    • Gateway

    • Interpreter

    • State machine

  • Strukturalne wzorce projektowe
    • Composite

    • Adapter

    • Decorator

    • Façade

    • Flyweight

    • Bridge

    • Proxy

  • Konstrukcyjne wzorce projektowe
    • Singleton

    • Borg

    • Factory method

    • Abstract factory

    • Builder

    • Prototype

1.1.5. Day 5

  • Refaktoryzacja
    • Rename

    • Extract Method

    • Extract Superclass

    • Inline

    • Introduce Variable

    • Introduce Constant

    • Introduce Field

    • Introduce Parameter

    • Pull Members Up

    • Push Members Down